۲۱۲ بازديد

 وقتي كسي مي‌خواهد لپ‌تاپش را به‌روز كند به جاي اينكه لپ‌تاپ قديمي‌ را يك گوشه كمد بگذارد آن را به فرد ديگري مي‌فروشد يا مي‌دهد.

اين زمان مهم‌ترين دغدغه فرد اين است كه چطور همه فايل‌هايش در لپ‌تاپ قديمي‌ را به مدل جديد انتقال بدهد و جلوي نشت اطلاعات خود را بگيرد؟ براي رهايي از اين دغدغه برخي از كارشناسان كامپيوتر پيشنهادهايي دارند تا زماني كه شما اين ۴ كار را انجام دهيد هيچ كدام از اطلاعات شخصي‌تان درز نمي‌كند.

 

از همه اطلاعات مورد نيازتان در لپ‌تاپ قديمي‌ بك‌آپ داشته باشيد

هنگام فروش يك لپ‌تاپ چگونه بايد يك بك‌آپ يا نسخه پشتيبان تهيه كرد؟ براي جواب دادن به اين سوال اول بررسي كنيد كه بايد از چه فايل‌هايي بك آپ بگيريد. اگر حجم آن كم بود با يك كپي و پيست ساده روي فلش يا‌هارد مشكل را حل كرده‌ايد. اگر تعداد اين فايل‌ها بيشتر از اين حرف‌ها بود بهتر است با استفاده از برخي نرم افزارهاي مشابه، آنها را دسته‌بندي كنيد. براي اين كار بيشتر افراد كارشان را در دراپ باكس گوگل راه مي‌اندازند. اين دراپ باكس‌ شبيه همان آي كلود در آيفون است و ۲.۵ گيگ فضاي رايگان در اختيارتان قرار مي‌دهد. فايل‌هاي موجود در دراپ باكس را مي‌توان در محل‌هاي متفاوت، لپ‌تاپ و كامپيوترهاي مختلف استفاده كنيد. البته اگر به فضاي بزرگتري هم نياز داريد با هرينه اندكي فضاي بيشتري براي آپلود مي‌خريد.

همه پسوردهاي لپ تاپ را پاك كنيد

قدم بعدي اين است كه بايد پسوردهايتان را پاك كنيد. پاك كردن پسوردهاي ثبت شده در ايميل و ساير حساب‌هاي كاربري مهم‌ترين كار هنگام فروش لپ‌تاپ است. براي اين كار در قسمت ستينگ گوگل كروم و بخش Show advanced settings روي گزينه Manage passwords رفته و وب‌سايتي كه مي‌خواهيد رمز آن را برداريد يا پسورد آن را نگاه كنيد و از طريق كليك كردن با گزينه Show password انتخاب مي‌كنيد.

پاك كردن زير و بم كامپيوتر

وقتي شما يك لپ‌تاپ دست دوم مي‌خريد انتظار نداريد كه تك‌تك تمام عكس‌ها و ويديوهاي شخصي فروشنده را پاك كنيد. عده‌اي براي پاك كردن لپ‌تاپ راه قديمي ‌delet يا shift delet را انتخاب مي‌كنند. اما راحت‌ترين كار اين است كه درايوهايي را كه در آن اطلاع خصوصي داريد فرمت كنيد. نرم افزار Wipe Hard Drive Using براي همين ساخته شده كه ديگر هيچ فايلي با ريكاوري هم برنگردد. البته در ويندوزي مثال ويندوز 8 امكان ريست فكتوري كردن لپ تاپ وجود دارد، اما در ويندوزهاي ديگر راه حل استفاده از نرم افزار‌هاي پاكسازي كاري است كه بدون شك هنگام فروش لپ تاپ جلوي نشت اطلاعاتتان را مي‌گيرد.

تميزكاري سخت افزار

براي اينكه هنگام فروش لپ تاپ آن را با قيمت بهتري بخرند، بايد حتما ظاهر و زير و روي لپ تاپ را تميز كنيد. براي تميز كردن فن بعد از باز كردن پيچ‌هاي پشت لپ‌تاپ با يك مسواك آن را گردگيري كنيد. همچنين مي‌توانيد با سشوار گرفتن روي آن گرد و خاك آن را ببريد. اين كار را هرگز با آب و الكل و پنبه انجام ندهيد. ظاهر آن را با الكل يا مايع مخصوص لپ‌تاپ تميز كنيد و با اين كار لپ تاپ خود را با قيمت بالاتري به فروش بگذاريد.

سنگريز محلي براي خريد و فروش لپ تاپ نو و كاركرده---------->sangriz.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.