۲۰۴ بازديد

اگر شما هم در فكر خريد مبلمان هستيد و در انتخاب يك مدل بادوام ترديد داريد اين مقاله را بخوانيد تا بدانيد براي خانه شما كدام مبل دوام بيشتري دارد.

كدام مبل دوام بيشتري دارد؟ پارچه اي،چرمي يا دكمه اي؟

 

انتخاب پارچه مناسب براي يك مبل بادوام

اگر مي خواهيد تا چند دهه از مبل خود نگه داري كنيد، انتخاب پارچه درست براي مبل تان به همان اندازه كه استاندارد هاي ساخت مبل بايد بالا باشد، مهم است. استفاده از پارچه هاي نخي و كتان عالي است، ولي زماني كه اين پارچه ها با يك پارچه سنتزي بي ارزش تركيب مي شوند، ممكن است بعد از يك سال دوام خود را از دست بدهند. الياف ميكرو فيبري سنتزي با كيفيت بالا ولي مي تواند از بافت اكثر الياف طبيعي تقليد كنند و مقاوم به لكه هستند و همين امر باعث مي شود اين الياف انتخاب عالي باشندهمچنين احتمال رنگ رفتگي در آن ها بسيار بعيد است.

توصيه مهم براي اناخاب يك پارچه بادوام

پارچه هايي را انتخاب كنيد كه در دوخت خود داراي الگوهايي باشند كه در گذر زمان دوام بهتري داشته باشند. از فروشگاهي كه مي خواهيد مبل خود را بخريد بخواهيد كه يك نمونه از پارچه آن مبل را به شما بدهد. آن پارچه را در خانه تحت شرايط نور طبيعي در طول روز و نور مصنوعي در طول شب بررسي كنيد تا ببينيد چطور به نظر مي‎ آيد.

مبلمان چرم

مبل هاي چرمي شيك و كاربردي را مي توان در هر گونه دكوراسيون خانه اي جا داد. اگر اين مبل ها كيفيت ساخت بالايي هم داشته باشند، سال ها دوام و شيكي را در اختيار شما مي گذارند.

توصيه براي داشتن يك مبل چرمي بادوام

چرم يك ماده با دوام است و با گذشت زمان بهتر هم مي شود، ولي نياز به اندكي مراقبت دارد. هر يك يا دو سال يك بار يك نرم كننده  با كيفيت بالا براي روي آن به كار بگيريد.

براي داشتن يك مبل بادوام، رنگ مبلمان را مطابق مد انتخاب نكنيد

اگر مبل رويايي خود را انتخاب كرده ايد ولي مطمئن نيستيد كه رنگ آن با دكور خانه شما همخواني دارد، يا هنوز در رابطه با ظاهر آن تصميم نگرفته ايد، يك رنگ طبيعي انتخاب كنيد. اين رنگ يقينا با هر گونه الگو يا رنگ ديگري كه شما بعدا در خانه خود به كار ببريد، همخواني خواهد داشت.

 

اگر در طراحي دكوراسيون منزل شما يك پالت رنگي غالبا گرم ديده مي شود، يك مبل داراي رنگ بژ، قارچي يا كرمي انتخاب كنيد. يك مبل خاكستري رنگ، زغال سنگي يا حتي سفيد با الگوي رنگي خنك و سرد بيشتر همخواني دارد. 

قاليچه ها و بالشت هاي رو مبل بايد بيشتر رنگ هاي شرابي داشته باشند چون زماني كه رنگ ديگري مد مي شود به راحتي مي توان آن ها را جايگزين كرد.

توصيه

اگر حس مي كنيد كه يك مبل رنگي با دكور خانه  شما به خوبي مي آيد، رنگي را انتخاب كنيد كه با گذشت زمان كه مد تغيير مي كند بهتر بتوان از آن استفاده كرد.

الگوها و بافت هاي پارچه مبل

به گزارش سيمرغ اگر به دنبال خريد مبلي هستيد كه قصد داريد تا ابد آن را نگه داريد، از خريد مبلي كه داراي بافت هاي بسيار طبق مد روز هستند يا الگوهاي بزرگي دارند دوري كنيد، چون مبادا روزي از چشم شما بيافتند.

توصيه

استفاده از نخ هاي راه راه و پشم در طراحي بافت پارچه باعث ايجاد پارچه اي مي شود كه هرگونه اثر از رنگ رفتگي يا علايم خراشيدن را مخفي مي كند و طرح خوبي به مبل مي دهد.

در هنگام خريد مبلمان ساختار چارچوب مبل را در نظر بگيريد

مبلي كه داراي اسكلت يا چارچوب محكمي باشد معمولا دوام طولاني مدتي داردچارچوب چوبي بهترين گزينه است، به ويژه اگر چوب آن با كيفيت و با كوره خشك شده باشد. (حواستان به چوب هاي سبز و كاج بي ارزش باشد كه در طول زمان ممكن است تاب بردارند.) 
چارچوب مبل بايد با استفاده از ميخ يا ميخ هاي پرچي به هم محكم شده باشد، از آن دسته از چارچوب هايي كه با استفاده از چسب و چيزهاي ديگر به هم محكم شده اند دوري كنيد
پايه هاي مبل يا بايد قسمتي از خود چارچوب باشند يا اتصال آن ها به مبل بسيار محكم باشد. چارچوب هاي فلزي زماني كه نشيمن گاه مبل داراي يك ظرفيت بزرگ است ممكن است ضروري باشد، ولي مي توانند باعث شوند كه مبل سنگين و جابجايي آن مشكل باشد.

در هنگام خريد مبلمان به توان قدرتي مبلمان دقت كنيد

مبلماني دوام طولاني دارد كه عموما فنر داشته باشد و انواع متعددي در اين رابطه دارد. بالاترين سطح نشيمن با استفاده از فنر پيچشي، مشابه با آن هايي كه در تشك ها ديده مي شود، يا يك فنر كه شبيه به مارپيچ باشد، به دست مي آيد. روش هاي ديگري نيز براي قدرت بخشيدن به ساختار مبل ديده مي شود نظير تنيدن (اليافي كه با دقت و با محكمي فراوان به همديگر بافته مي شوند تا به شكل طناب يا نوارهايي بتوانند نقش حمايتي يا پشتيباني داشته باشند). با آنكه اين روش ارزان تر است ولي مي تواند بسيار موثر باشد. اين روش اگر به همراه فنر در مناطقي به كار گرفته شود كه اكثر وزن بر روي آن هاست ( مانند نشيمن گاه ها ) مبلمان را مقاوم تر مي كند.

مبل هاي مدولار يا همان ال شكل، مبلي همه كاره

مبل هاي مدولار به اندازه هاي مختلف موجود هستند و مزاياي زيادي دارند. چون چند تكه را به شكل يك واحد با هم تركيب مي كنند، نسبتا فشرده و جمع و جور هستند و همين باعث مي شود فضا را در يك اتاق به حداكثر برسانند. اين مبل ها همچنين فضاي بيشتري براي نشستن در اختيار دارند، به ويژه اگر به همراه خود يك چهارپايه يا ميز عثماني دارند.
به علت انعطاف پذيري و تطبيق پذيري آن‎ ها، مبل هاي مدولار را مي تواند در موقعيت هاي مختلف قرار داد، و گاهي اوقات شما مي توانيد تركيب هاي خودتان را داشته باشيد. از مبل هاي چند تكه اي دو و سه نفره ي L شكل با گرفته تا مدولار هاي U شكل بزرگتر، اين مبل ها ارزش در نظر گرفتن را دارند.

ظاهر مبلمان

مبل هايي كه راحتي و آسودگي بلند مدتي را در اختيار شما مي گذارند اغلب اوقات داراي به اندازه كافي كوسن و بالشت هاي مخمل، يك چارچوب وسيع و تزيينات گسترده روي دسته هاي پهن، مي باشند. علاوه بر اين، اين مبل ها اغلب اوقات به شكل هاي مدولار يا تكه هاي مختلف مي باشند كه معناي اين حرف اين است كه مبل را مي توان به خانه هاي ديگر يا اتاق هاي ديگر به شكل تكه هاي جداگانه انتقال داد و به شكل هر ساختاري كه جواب مي دهد آن ها را سر هم كرد.

مبل دكمه اي كلاسيك كه هميشه مد هستند

مبل دكمه اي (tufted sofa) كه با نام مبل پشت دكمه اي هم شناخته مي شود كه در فاصله هاي كوتاهي يك دكمه ديده مي شود، به شكل هاي مختلف ساخته مي شوند. مبله هاي دكمه اي خيلي كم از مد مي افتند و با هر گونه طرح دكوراسيون خانه اي همخواني دارندولي معمولا اندكي قيمت بالايي به علت زحمت بسياري كه هنگام ساخت آن ها كشيده مي شود، دارند.

مبل هاي دكمه اي مطابق با مد هستند ولي مناسب هر شخصي نيستند. زماني كه كودك خردسالي در خانه داريد هنگام خريد اين نوع مبل ها خوب فكر كنيد، چون بالشتك ها خرده نان ها را در خود جمع مي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.